Ενδιαφέρουσες
Ιστοσελίδες
 Site Map  English
Aναζήτηση
Γενικές Πληροφορίες
Κατάλογοι Βιβλιοθήκης
Εργογραφία Συνθετών
Αρχείο Ελληνικής Μουσικής
Εκπαιδευτικά και Ερευνητικά Προγράμματα
  Ελεύθερο Εργαστήρι Μουσικής Παιδείας  
  Παρασκευή στις 3: Συναυλίες στη Βιβλιοθήκη  
  Θεατρικές παραστάσεις για παιδιά  
  Κυριακάτικα Εκπαιδευτικά Προγράμματα για παιδιά  
  Κύκλος Διαλέξεων για την Τέχνη  
  Διαδραστικό πρόγραμμα για παιδιά  
  Από τις Μούσες στους υπολογιστές  
  Εκπαιδευτικά προγράμματα για επισκέψεις σχολείων  
  Διαγωνισμοί - Διαλέξεις - Συναυλίες  
  Παιδική Βιβλιοθήκη  
  αποθετήριο Ευτέρπη: Τραγούδια για εκπαιδευτική χρήση - Ψηφιακό Μουσικό Ανθολόγιo  
  Νέες δραστηριότητες για τα Ωδεία  
  Αυτή την εβδομάδα στη Βιβλιοθήκη: Πρόγραμμα εκδηλώσεων  
  Europeana Sounds  
  Αρχείο Εκπαιδ. Προγραμμάτων  
  Μουσικό ταξίδι στο σήμερα  
  Ημέρα Μουσικής 2016  
  Που πήγαν τα ρούχα του άι-Βασίλη;  
  Ο συνθέτης Γιώργος Σισιλιάνος  
  Camerata Junior: Ακροάσεις για την επιλογή νέων μελών  
  EUscreenXL  
  Στον λαβύρινθο του Μεσαίωνα  
  Η Wikipedia τραγουδάει ελληνικά  
  Όλα είναι Μουσική  
  Τα παιδιά του Μπαχ  
  Παρέα με τη μουσική  
  Master Class for Flute  
   
  Το IQ του Mozart  
   
  Το DNA του Beethoven  
   
   
   
   
  Europeana Radio  
   
   
   
Επικοινωνία με τη Βιβλιοθήκη
Νέα της Βιβλιοθήκης
Ψηφιακή Βιβλιοθήκη
Γίνετε φίλοι της Βιβλιοθήκης
Τετράδιο (άρθρα-κείμενα)

Ακούστε
 
Βρίσκεστε εδώ: Αρχική Σελίδα| Εκπαιδευτικά και Ερευνητικά Προγράμματα| Αρχείο Εκπαιδ. Προγραμμάτων| Αρχείο Κύκλων Διαλέξεων| Διαλέξεις 2005|
Δημήτριος Μπρόβας

Τα παρτιμέντι του Νικόλαου Χαλικιόπουλου-Μάντζαρου
Δημήτρης Μπρόβας

Περίληψη

Αφού πρώτα γίνει μία εξήγηση και αποσαφήνιση του τι ακριβώς συνιστά ένα παρτιμέντο, και μετά από μία σύντομη ανασκόπηση της εξέλιξής του, η διάλεξη θα κινηθεί κυρίως γύρω από τρία ζητήματα: πρώτον, την εκμετάλλευση του παρτιμέντο από τον Μάντζαρο, τόσο ως διδακτικού μέσου όσο και ως υλικού για τη δημιουργία αυθυπόστατων συνθέσεων για πιάνο ή κουαρτέτο εγχόρδων· δεύτερον, τα αισθητικά ζητήματα που θίγει ο Μάντζαρος στον πρόλογο του κυριότερου χειρογράφου των παρτιμέντι· και, τρίτον, επιλεγμένες γνώμες και αναφορές, σχετικές με τη χρησιμότητα και την αξία των παρτιμέντι, από μελετητές και θεωρητικούς σύγχρονους και μεταγενέστερους του Μάντζαρου. Η διάλεξη θα κλείσει με μία αποτίμηση αυτού του ιδιότυπου μαντζαρικού έργου από πλευράς όχι μόνον εκπαιδευτικής αλλά και καλλιτεχνικής.

Σύντομο βιογραφικό σημείωμα

Γεννήθηκε στη Θεσσαλονίκη το 1976. Το 2003 αποφοίτησε από το Τμήμα Μουσικών Σπουδών (ΤΜΣ) του Ιονίου Πανεπιστημίου έχοντας εκπονήσει, υπό την επίβλεψη του καθηγητή Χάρη Ξανθουδάκη, πτυχιακή εργασία σχετική με τα παρτιμέντι του Μάντζαρου. Για τα παρτιμέντι αυτά, ένα ζήτημα που τον απασχολεί ακόμη και σήμερα, έδωσε μία διάλεξη τον Ιούνιο του 2002 (Κέρκυρα, ΤΜΣ) και μία εισήγηση στην ημερίδα "Ο 'Αγνωστος Μάντζαρος" που πραγματοποιήθηκε στο Συνεδριακό Κέντρο του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών τον Δεκέμβριο του ιδίου έτους.
Από το 2004 είναι μέλος του Εργαστηρίου Ελληνικής Μουσικής του ΤΜΣ όπου εκπονεί την διδακτορική του διατριβή σχετικά με τα μουσικοθεωρητικά έργα του Μάντζαρου.

 

   
Εκτύπωση Επιστροφή στην αρχή