Ενδιαφέρουσες
Ιστοσελίδες
 Site Map  English
Aναζήτηση
Γενικές Πληροφορίες
Κατάλογοι Βιβλιοθήκης
Εργογραφία Συνθετών
Αρχείο Ελληνικής Μουσικής
Εκπαιδευτικά και Ερευνητικά Προγράμματα
  Ελεύθερο Εργαστήρι Μουσικής Παιδείας  
  Παρασκευή στις 3: Συναυλίες στη Βιβλιοθήκη  
  Θεατρικές παραστάσεις για παιδιά  
  Κυριακάτικα Εκπαιδευτικά Προγράμματα για παιδιά  
  Κύκλος Διαλέξεων για την Τέχνη  
  Διαδραστικό πρόγραμμα για παιδιά  
  Από τις Μούσες στους υπολογιστές  
  Εκπαιδευτικά προγράμματα για επισκέψεις σχολείων  
  Διαγωνισμοί - Διαλέξεις - Συναυλίες  
  Παιδική Βιβλιοθήκη  
  αποθετήριο Ευτέρπη: Τραγούδια για εκπαιδευτική χρήση - Ψηφιακό Μουσικό Ανθολόγιo  
  Νέες δραστηριότητες για τα Ωδεία  
  Αυτή την εβδομάδα στη Βιβλιοθήκη: Πρόγραμμα εκδηλώσεων  
  Europeana Sounds  
  Αρχείο Εκπαιδ. Προγραμμάτων  
  Μουσικό ταξίδι στο σήμερα  
  Ημέρα Μουσικής 2016  
  Που πήγαν τα ρούχα του άι-Βασίλη;  
  Ο συνθέτης Γιώργος Σισιλιάνος  
  Camerata Junior: Ακροάσεις για την επιλογή νέων μελών  
  EUscreenXL  
  Στον λαβύρινθο του Μεσαίωνα  
  Η Wikipedia τραγουδάει ελληνικά  
  Όλα είναι Μουσική  
  Τα παιδιά του Μπαχ  
  Παρέα με τη μουσική  
  Master Class for Flute  
   
  Το IQ του Mozart  
   
  Το DNA του Beethoven  
   
   
   
   
  Europeana Radio  
   
   
   
Επικοινωνία με τη Βιβλιοθήκη
Νέα της Βιβλιοθήκης
Ψηφιακή Βιβλιοθήκη
Γίνετε φίλοι της Βιβλιοθήκης
Τετράδιο (άρθρα-κείμενα)

Ακούστε
 
Βρίσκεστε εδώ: Αρχική Σελίδα| Εκπαιδευτικά και Ερευνητικά Προγράμματα| Ελεύθερο Εργαστήρι Μουσικής Παιδείας| Ελεύθερο Εργαστήρι Μουσικής Παιδείας A Κύκλος|

Βιογραφικά Ομιλητών

Γενικός θεματικός κύκλος «Ιστορικές περίοδοι» (12 σεμινάρια Οκτ. 2011 – Φεβ. 2012): Μεσαίωνας, Αναγέννηση, Μπαρόκ, Κλασική περίοδος, Ρομαντισμός, 20ός αιώνας

Μεσαίωνας: 12/10 , Πάνος Βλαγκόπουλος, Επίκουρος Καθηγητής Ιονίου Παν/μίου

Βιογραφικό Σημείωμα

Ο Πάνος Βλαγκόπουλος σπούδασε Νομικά και Mουσικολογία. Ολοκλήρωσε τη διδακτορική διατριβή του πάνω στη μουσική ιστοριογραφία της Ars nova στο Ιόνιο Πανεπιστήμιο υπό την επίβλεψη της Irmgard Lerch Καλαβρυτινού. Έχει συμμετάσχει με ανακοινώσεις σε συνέδρια στην Αθήνα, την Οξφόρδη και τη Βιένη. Έχει μεταφράσει κείμενα του Pierre Boulez (Σύγχρονη Μουσική Σκέψη), του Ulrich Michels ('Ατλας της Μουσικής), της Lydia Goehr (Το Φανταστικό Μουσείο των Μουσικών Έργων ) και του Nelson Goodman (Γλώσσες της Τέχνης ), καθώς και το κεφάλαιο περί μουσικής στην ελληνική συνοπτική έκδοση της Δεκαδικής Ταξινόμησης Dewey (Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης). Συμμετείχε στην επιστημονική ομάδα για την ανακατασκευή της αρχαίας υδραύλεως (Ευρωπαϊκό Πολιτιστικό Κέντρο Δελφών). Έχει διδάξει θέματα ιστορίας της μουσικής και ανάλυσης στο Ιόνιο Πανεπιστήμιο, το Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο, την Κρατική Σχολή Ορχηστικής Τέχνης, το Ωδείο Φίλιππος Νάκας και τη Schola Cantorum της Βασιλείας. Διετέλεσε Υπεύθυνος Προσκτήσεων και Εκπαιδευτικών Προγραμμάτων στην Μεγάλη Μουσική Βιβλιοθήκη της Ελλάδος «Λίλιαν Βουδούρη» από το 1995 έως το 2003. Είναι επίκουρος καθηγητής στο Τμήμα Μουσικών Σπουδών του Ιονίου Πανεπιστημίου. Είναι διευθυντής της επιστημονικής επιθεώρησης «Μουσικός Λόγος» και της σειράς «Μνημεία Νεοελληνικής Μουσικής», καθώς και του διαρκούς Σεμιναρίου για την Αρχαία Ελληνική και Ρωμαϊκή Μουσική, που διοργανώνεται κάθε χρόνο στο πλαίσιο της Θερινής Μουσικής Ακαδημίας του Τμήματος Μουσικών Σπουδών του Ιονίου Πανεπιστημίου. Τα ερευνητικά του ενδιαφέροντα επικεντρώνονται στη μουσική της Ars nova και στον ελληνικό μουσικό μοντερνισμό του 20ού αιώνα. Μιλά Γερμανικά, Αγγλικά, Ιταλικά και Γαλλικά.

Αναγέννηση : 19/10, Βασιλική Κουτσομπίνα, Δρ. Πανεπιστημίου Σινσινάτι

Βιογραφικό Σημείωμα

Η Βασιλική Κουτσομπίνα είναι διδάκτωρ μουσικολογίας (Ph.D.) του Πανεπιστημίου του Σινσινάτι με ειδίκευση στη μουσική του ύστερου Μεσαίωνα και της Αναγέννησης. Κατέχει επίσης τον τίτλο Master of Music (M.M.) από το Πανεπιστήμιο του Χάρτφορντ (University of Hartford, The Hartt School, CT) με μεταπτυχιακή εργασία στα ύστερα έργα για τσέλο και πιάνο του Νίκου Σκαλκώτα και πτυχίο Χημείας από το Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών. Είναι επίσης απόφοιτος Ανώτερων Θεωρητικών του Σύγχρονου Ωδείου Αθήνας (υπό τον Μιχάλη Τραυλό) και έχει παρακολουθήσει μαθήματα μουσικής παιδαγωγικής και πιάνου στο Manhattan School of Music. Έχει λάβει πολλές διακρίσεις και υποτροφίες μεταξύ των οποίων και το Βραβείο Διακεκριμένης Διατριβής του τομέα Ανθρωπιστικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Σινσινάτι. Οι μελέτες της σε θέματα μουσικής ρητορικής και ανάλυσης στην κοσμική αναγεννησιακή μουσική έχουν δημοσιευθεί σε έγκριτα επιστημονικά περιοδικά όπως το Early Music και το Tijdschrift van de Koninklijke Vereniging voor Nederlandse Muziekgeschiedenis. Έχει παρουσιάσει την έρευνά της σε διεθνή μουσικολογικά συνέδρια, μεταξύ των οποίων το συνέδριο της Αμερικάνικης Μουσικολογικής Εταιρείας (national meeting of the American Musicological Society) και το Συνέδριο Μεσαιωνικής και Αναγεννησιακής Μουσικής (Medieval and Renaissance Music Conference). Συμμετέχει στην ερευνητική ομάδα για την ψηφιακή έκδοση και αποκατάσταση των κοσμικών πολυφωνικών τραγουδιών του Γάλλου εκδότη Nicolas du Chemin στο Κέντρο Αναγεννησιακών Σπουδών του Πανεπιστημίου της Τουρ, στη Γαλλία και ολοκληρώνει μονογραφία πάνω σε θέματα διακειμενικότητας στα κοσμικά γαλλικά τραγούδια στο πρώτο μισό του 16ου αιώνα. Σε συνεργασία με τη Μεγάλη Μουσική Βιβλιοθήκη “Λίλιαν Βουδούρη” σχεδίασε και υλοποίησε την διαδικτυακή διαδραστική εφαρμογή ΜελΟδύσσεια: μια μουσική ιστορία για νέους για μαθητές δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης (http://melodisia.mmb.org.gr), που προσφάτως εντάχθηκε στο Ψηφιακό Σχολείο του Υπουργείου Παιδείας. Την περίοδο 1995-2000 διετέλεσε Υπεύθυνη προσκτήσεων ακουστικού υλικού και οργάνωσης υπηρεσιών κοινού στην ίδια βιβλιοθήκη και εργάστηκε ως παραγωγός ραδιοφωνικών εκπομπών στο Γ’ πρόγραμμα (“Ο συνθέτης της εβδομάδας”, 1997). Η Δρ Κουτσομπίνα έχει διδάξει Ιστορία της Μουσικής και Μορφολογία στο Σύγχρονο Ωδείο (1994-97) και θέματα ιστορίας της μουσικής στο Πανεπιστήμιο του Σινσινάτι σε μεταπτυχιακό επίπεδο (2001-2004). Από το 2010 διδάσκει στο Μουσικό Τμήμα του Hellenic American University.

Μπαρόκ: 2/11 και 9/11, Βασιλική Κουτσομπίνα

Κλασική περίοδος: 23/11, 30/11, 7/12, Ιωάννης Φούλιας, Λέκτωρ Πανεπιστημίου Αθηνών

Βιογραφικό Σημείωμα

Λέκτορας «Συστηματικής Μουσικολογίας. Θεωρίας της Μουσικής (18ου-19ου αιώνος)» στο Τμήμα Μουσικών Σπουδών του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών (προσωπική ιστοσελίδα: http://users.uoa.gr/~foulias).
Γεννήθηκε στην Αθήνα το 1976. Μαθήματα μουσικής ξεκίνησε το 1989 στο Δημοτικό Ωδείο Καλαμάτας, απ’ όπου έλαβε τα πτυχία Αρμονίας (1994), Αντιστίξεως (1996), Φούγκας (1998) και Πιάνου (1998). Το 1994 εισήχθη στο Τμήμα Μουσικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Αθηνών, από το οποίο απεφοίτησε ως αριστούχος το 1999 και στο οποίο υποστήριξε επιτυχώς την διδακτορική του διατριβή στην μουσικολογία το 2005 (Αργά μέρη σε μορφές σονάτας στην κλασσική περίοδο. Συμβολή στην εξέλιξη των ειδών και των δομικών τύπων μέσα από τα έργα των Haydn, Mozart και Beethoven).
Είναι μέλος της Συντακτικής και της Επιστημονικής Επιτροπής του περιοδικού Πολυφωνία καθώς και των αντίστοιχων επιτροπών του περιοδικού Μουσικολογία. Έχει επίσης συμμετάσχει στο διεθνές ερευνητικό πρόγραμμα RIPM (Répertoire International de la Presse Musicale / Retrospective Index to Music Periodicals, 1800-1950), σε επιστημονικές ημερίδες και διεθνή συνέδρια, έχει δημοσιεύσει πρωτότυπα άρθρα και μεταφράσεις σε μουσικολογικά και μουσικά περιοδικά καθώς και σε άλλες επιστημονικές εκδόσεις, και έχει συνεργασθεί επί σειρά ετών με τον Τομέα Εκδόσεων του Οργανισμού Μεγάρου Μουσικής Αθηνών και την Κρατική Ορχήστρα Αθηνών ως συντάκτης σημειωμάτων σε προγράμματα συναυλιών. Έπειτα από την κυκλοφορία δύο βιβλίων σε δική του μετάφραση στα ελληνικά (Nicholas Cook, Μουσική: Όλα όσα πρέπει να γνωρίζετε, Ελληνικά Γράμματα – Το Βήμα, Αθήνα 2007, και Κωνσταντίνος Φλώρος, Gustav Mahler – Οραματιστής και δυνάστης. Προσωπογραφία μιας προσωπικότητας, Νεφέλη, Αθήνα 2010), η πρωτότυπη μελέτη του με τίτλο Οι δύο σονάτες για πιάνο του Δημήτρη Μητρόπουλου: Από τον ύστερο ρομαντισμό στην Εθνική Σχολή Μουσικής δημοσιεύθηκε το 2011 από τον εκδοτικό οίκο «Παπαγρηγορίου – Νάκας».
Στα ερευνητικά του ενδιαφέροντα συγκαταλέγονται τα ακόλουθα πεδία: θεωρία των μουσικών μορφών (από τον 18ο έως τον 21ο αιώνα), εξελικτική θεώρηση ειδών και μορφών της ενόργανης μουσικής στο μπαρόκ, τον κλασσικισμό και τον ρομαντισμό, μορφολογία και μουσική ανάλυση.

Ρομαντισμός: 18/1, 25/1, 1/2, Κωνσταντίνος Χάρδας, Λέκτωρ Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου Θεσσσαλονίκης

Βιογραφικό Σημείωμα

Σπούδασε ακορντεόν, πιάνο και ανώτερα θεωρητικά στο Εθνικό και στο Αθηναϊκό Ωδείο από όπου αποφοίτησε με τις ανώτερες διακρίσεις. Συνέχισε τις σπουδές του στο πιάνο με τη Δόμνα Ευνουχίδου στη Θεσσαλονίκη και τον John Bingham στο Trinity College of Music του Λονδίνου με υποτροφία της Ακαδημίας Αθηνών. Είναι αριστούχος απόφοιτος του Τμήματος Μουσικών Σπουδών του Α.Π.Θ. και κάτοχος του τίτλου Master in Performance and Related Studies από το Πανεπιστήμιο του Λονδίνου. Το 2006 ολοκλήρωσε τη διδακτορική του διατριβή στο Πανεπιστήμιο του Surrey με πεδίο έρευνας το έργο για πιάνο του Γ. Α. Παπαϊωάννου μέχρι το 1960. Έχει κάνει ανακοινώσεις σε συνέδρια στην Ελλάδα και στο εξωτερικό, οι περισσότερες εκ των οποίων έχουν εκδοθεί, με ερευνητικά πεδία την ανάλυση, τη μουσική θεωρία, την μουσική του εικοστού αιώνα και την ελληνική μουσική. Επιμελήθηκε την έκθεση «Γιάννης Α. Παπαϊωάννου, ο Συνθέτης, ο Δάσκαλος: Αναζήτηση και Πρωτοπορία» για το Μουσείο Μπενάκη και συμμετείχε στη συλλογική έκδοση που κυκλοφόρησε με αφορμή την έκθεση. Εργάζεται για τις κριτικές εκδόσεις έργων του Παπαϊωάννου για τον οίκο ΦΙΛΙΠΠΟΣ ΝΑΚΑΣ, μερικές εκ των οποίων έχουν κυκλοφορήσει. Τον Μάιο του 2008 εκλέχθηκε λέκτορας στο Τμήμα Μουσικών Σπουδών του Α.Π.Θ. στον τομέα της Συστηματικής Μουσικολογίας με έμφαση στη μουσική θεωρία και ανάλυση.

Ως πιανίστας εμφανίστηκε σε ρεσιτάλ και συναυλίες μουσικής δωματίου στην Ελλάδα και στο εξωτερικό, εργάστηκε ως συνοδός πιανίστας στο Trinity College of Music και είναι μέλος του συνόλου Piandemonium. Επίσης, είναι ιδρυτικό μέλος της Εταιρείας για την Προώθηση της Ελληνικής και Σύγχρονης Μουσικής Πολύηχο, για την οποία επιμελήθηκε αφιερώματα στο έργο Ελλήνων συνθετών. Έχει συνθέσει μουσική για θέατρο. 

20ός αιώνας: 15/2 και 22/2, Γεώργιος Ζερβός, Επίκουρος Καθηγητής Πανεπιστημίου Αθηνών

Βιογραφικό Σημείωμα

Είναι πτυχιούχος Φυσικής του Φυσικομαθηματικού Τμήματος του Παν/μίου Αθηνών (1979). Σπούδασε ανώτερα θεωρητικά και πιάνο στο Ελληνικό Ωδείο και στο Ορφείο και σύνθεση με τον Γιάννη Ιωαννίδη. Έχει κάνει μεταπτυχιακές σπουδές στη Γαλλία (D.E.A. στο Παν/μιο Paris I-Panthéon-Sorbonne) και είναι διδάκτορας του Τμήματος Μουσικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης. Έργα του έχουν παιχτεί στην Ελλάδα καθώς και στην Ιταλία, Βουλγαρία, Κύπρο, Γαλλία, Αμερική. Έχουν ηχογραφηθεί από την Ελληνική Ραδιοφωνία, ενώ παραγγελίες για σύνθεση μουσικών έργων τού έχουν δοθεί από το Γ΄ Πρόγραμμα, το Ινστιτούτο Γκαίτε, τον ΟΜΜΑ κ.ά. Οι συνθέσεις του εκδίδονται από τον εκδοτικό οίκο Κ. Παπαγρηγορίου-Χ. Νάκας και έργα του έχουν ηχογραφηθεί από τις δισκογραφικές εταιρείες Warner (Έρως και Ψυχή, 1999)και Agora (Σπουδή για κουαρτέτο εγχόρδων, 2000). Έχει γράψει άρθρα για τη μουσική του 20ου αιώνα, έχει δώσει διαλέξεις και έχει συμμετάσχει σε πολλά συνέδρια. Το 2001 εκδόθηκαν από τον εκδοτικό οίκο Κ. Παπαγρηγορίου-Χ. Νάκας δύο βιβλία του με τίτλους αντίστοιχα: Schönberg, Berg, Webern: Η κρίση της μουσικής δια μέσου της κρίσης του θέματος και των μορφών και Ο Νίκος Σκαλκώτας και η ευρωπαϊκή παράδοση της μουσικής των αρχών του 20ου αιώνα.

Ερευνητικά ενδιαφέροντα:

Μορφολογία – ανάλυση της δυτικοευρωπαϊκής μουσικής παράδοσης με έμφαση στη μουσική του 20ού αιώνα. Μουσική δημιουργία – σύνθεση.


Ειδικοί θεματικοί κύκλοι (9 σεμινάρια Φεβ. 2012 - Μάιος 2012):
Ιστορία της Όπερας, Ιστορία της Συμφωνίας, Φιλοσοφία της Μουσικής, Μουσική Εκτέλεση & Ερμηνεία

Ιστορία της Συμφωνίας: 29/2, 7/3, 12/3, Νικόλαος Μαλιάρας, Αναπληρωτής Καθηγητής & Πρόεδρος Τμήματος Μουσικών Σπουδών Πανεπιστημίου Αθηνών

Βιογραφικό Σημείωμα

Γεννήθηκε στην Αθήνα το 1959. Σπούδασε φιλολογία στη Φιλοσοφική Σχολή του Πανεπιστημίου Αθηνών και πιάνο στο Εθνικό Ωδείο Αθηνών. Στη συνέχεια πραγματοποίησε για μεταπτυχιακές σπουδές Βυζαντινής Φιλολογίας και Ιστορίας, Μουσικολογίας και Μουσικο­παιδαγωγικών στο Πανεπιστήμιο του Μονάχου, τις οποίες ολοκλήρωσε τη λήψη πτυχίου Magister Artium (Μ.Α.) το 1988 (η διπλωματική του εργασία είχε θέμα τη μορφολογική δομή των πρώιμων κουαρτέτων για έγχορδα του Haydn) και διδακτορικού διπλώματος «μετά μεγάλου επαίνου» το 1990. Το θέμα της διδακτορικής του διατριβής, που εντάχθηκε τιμητικά στις εκδόσεις του Πανεπιστημίου, ήταν: «Το όργανο στη βυζαντινή αυλική τελετουργία του 9ου και του 10ου αιώνα - μια έρευνα των πηγών» (στη γερμανική γλώσσα). Κατά τη διάρκεια της παραμονής του στη Γερμανία υπηρέτησε και ως επιστημονικός συνεργάτης του Πανεπιστημίου του Μονάχου. Μετά την επιστροφή του στην Ελλάδα, υπηρέτησε αρχικά ως ειδικός επιστήμων Μουσικολογίας στο Πανεπιστήμιο Κρήτης, ενώ το 1995 εξελέγη μέλος Δ.Ε.Π. του Τμήματος Μουσικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Αθηνών, όπου και διδάσκει ανελλιπώς μέχρι σήμερα μαθήματα Ιστορίας της Μουσικής, Ιστορίας των Μουσικών Οργάνων και Μουσικής Ανάλυσης, και επιβλέπει Σεμινάρια ανάλογου περιεχομένου. Έχει δημοσιεύσει τέσσερα βιβλία, πολλά άρθρα και κείμενα σε ελληνικά και διεθνή επιστημονικά περιοδικά, έχει συμμετάσχει σε διεθνή συνέδρια στην Ελλάδα και το εξωτερικό και είναι συνεργάτης και επιμελητής εκδόσεων του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών, όπου έχει δημοσιεύσει πολλές μελέτες του.

Ερευνητικά ενδιαφέροντα:

Τα ερευνητικά του διαφέροντα επικεντρώνονται στην αναλυτική μελέτη της μουσικής του Μανώλη Καλομοίρη και άλλων εκπροσώπων της Εθνικής Σχολής, καθώς και στην εξερεύνηση του πεδίου της βυζαντινής κοσμικής μουσικής και των μουσικών οργάνων μέσα από τις ιστορικές, φιλολογικές, αρχαιολογικές και εικονογραφικές πηγές. Έχει μελετήσει επίσης ιδιαίτερα το έργο του Μπαχ και του Μπραμς και έχει δημοσιεύσει σχετικές μελέτες.

Καλλιτεχνικές και άλλες δραστηριότητες:

Είναι διευθυντής της Μικτής Χορωδίας του Τμήματος Μουσικών Σπουδών, με την οποία έχει εμφανιστεί στην Ελλάδα, την Κύπρο, τη Γερμανία και την Ιταλία, καθώς και της Παιδικής Χορωδίας "Μανώλης Καλομοίρης", η οποία έχει μόνιμη συνεργασία με την Εθνική Λυρική Σκηνή, το Φεστιβάλ Αθηνών και το Μέγαρο Μουσικής. Είναι Πρόεδρος του Δ.Σ. της Αθηναϊκής Συμφωνικής Ορχήστρας Νέων (Α.Σ.Ο.Ν.), Γενικός Γραμματέας του Συλλόγου «Μανώλης Καλομοίρης», μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου του Εθνικού Συμβουλίου Μουσικής της Unesco και μέλος του Συλλόγου των Φίλων της Ελληνικής Μουσικής Βιβλιοθήκης.

Όπερα: 14/3, 21/3, Μηνάς I. Αλεξιάδης, Αναπληρωτής Καθηγητής Τμήματος Θεατρικών Σπουδών Πανεπιστημίου Αθηνών

Βιογραφικό Σημείωμα

Μουσικολόγος και συνθέτης. Σπούδασε πιάνο με την Mαρίκα Παπαϊωάννου και τον Γεώργιο Πλάτωνα, θεωρητικά και μουσική σύνθεση με τον Γιάννη Iωαννίδη. Στην συνέχεια, με υποτροφία της Γερμανικής Yπηρεσίας Aκαδημαϊκών Aνταλλαγών (D.A.A.D) σπούδασε σύνθεση με τον  Guenther Becker στο  Πανεπιστήμιο Robert Schumann τού Nτύσελντορφ, απ' όπου αποφοίτησε το 1986. Eίναι επίσης πτυχιούχος της Nομικής Σχολής και διδάκτωρ μουσικολογίας του Tμήματος Mουσικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Aθηνών.

Aπό το 1984, οι περισσότερες  συνθέσεις του έχουν γραφτεί μετά από παραγγελίες και αναθέσεις φορέων όπως: Mέγαρο Mουσικής Aθηνών, Alte Oper Frankfurt, BBC Scottish Symphony Orchestra, Eθνική Λυρική Σκηνή, Kαμεράτα, Kρατική Ορχήστρα Θεσσαλονίκης, Oρχήστρα των Xρωμάτων, Πoλυτεχνείο Duesseldorf, Aθήνα - Πολιτιστική Πρωτεύουσα της Eυρώπης 1985, Eλληνική Pαδιοφωνία (EPA 1, EPA3, Mουσικά Σύνολα EPT), Eλληνικό Συγκρότημα Σύγχρονης Mουσικής, Eλληνικός Mουσικός Kύκλος, Φεστιβάλ Πάτρας, Φεστιβάλ Hρακλείου Kρήτης, Συμφωνική Oρχήστρα Πάζαρτζικ, Φιλαρμονική Δωματίου Kαρλσρούης, Melos Brass,  σύνολα μουσικής δωματίου κ.λ.π.
Έργα του έχουν παρουσιαστεί στην Eλλάδα, σε όλες τις Σκανδιναβικές χώρες, Kύπρο, Γερμανία, Oλλανδία, Bέλγιο, Tσεχία, Bουλγαρία, Iσραήλ, Iαπωνία, Iταλία, Κίνα, Aίγυπτο, Μαρόκο, Eλβετία, Aυστραλία, HΠA, έχουν βραβευθεί σε διαγωνισμούς, έχουν δισκογραφηθεί σε 22 συνολικά δίσκους βινυλίου και CD σε Ελλάδα, Ιταλία, Ιαπωνία, Γερμανία, Αγγλία  και  έχουν μεταδοθεί από ραδιοφωνίες  και τηλεοπτικά δίκτυα διεθνώς. Έχει συνθέσει   μουσική συμφωνική, δωματίου, ηλεκτρονική, όπερα και μουσικοθεατρικά έργα («Viva la Vida/ Frida Kahlo», «Η  ωραία  θυμωμένη», και: «Η Αρπαγή  της Ηνωμένης Ευρώπης», «Το μυστικό των  ποταμών» σε  δικά του κείμενα), μουσική για μπαλέτο, μουσική  για το θέατρο (Θέατρο Έρευνας, Θέατρο του Nέου Kόσμου, Θεατρική Eταιρεία Aξάνα- "To Τρένο στο Ρουφ" ) και για τον  κινηματογράφο: Τ. Παπαγιαννίδη "Θεσσαλονίκη- Tρεις 'Ανεμοι, M. Νικολακάκη "Το Πατάρι", Mάρσας Mακρή: "Στον Τοίχο" (Βραβείο Μουσικής Διεθνούς Φεστιβάλ Ταινιών  Μικρού Μήκους Δράμας 2003), "Στεγνό Καθάρισμα " και "Tο Ταμένο", η οποία το 2003 επελέγη ως υποψήφια για τον "Χρυσό Φοίνικα" του Φεστιβάλ Καννών .
Tο 1994 η  όπερά του "Viva la Vida" (πρώτο παγκοσμίως μουσικοθεατρικό έργο για την  Μεξικανή ζωγράφο Frida Kahlo) εγκαινίασε στην Alte Oper Frankfurt το εκεί Διεθνές  Φεστιβάλ (Frankfurt Feste) για τα 1200 χρόνια της πόλης  μετά από παραγγελία των δύο αυτών φορέων. Tο 1996 παρουσιάστηκε από την Eθνική Λυρική Σκηνή σε νέα παραγωγή. Σε συνεργασία με το Iνστιτούτο Goethe, την Tαινιοθήκη της Eλλάδος, το Φεστιβάλ Kινηματογράφου Θεσσαλονίκης, το Διεθνές Φεστιβάλ Nτοκυμαντέρ Kαλαμάτας, το Φεστιβάλ Tαινιών Mικρού Mήκους Δράμας και την Oρχήστρα των Xρωμάτων  o Μ.Ι. Αλεξιάδης έχει συνθέσει και αυτοσχεδιάσει μουσική για την παρουσίαση πολλών ταινιών (μεταξύ αυτών και το σύνολο του γερμανικού βωβού κινηματογράφου / όλες οι βωβές ταινίες των  Lang, Dreyer, Murnau, Brecht, Messter κ.α.). Έχει μεταξύ άλλων αντιπροσωπεύσει: την Mουσική Aκαδημία τού Nτύσελντορφ στο Tελ- Aβίβ (Mουσική Aκαδημία Rubin,1985), την Ένωση Eλλήνων Mουσουργών (Bερολίνο και Πανεπιστήμιο Λειψίας, 1988) και την  Eλληνική Pαδιοφωνία (στο Forum Συνθετών / Bρυξέλλες 1986,  την ευρωπαϊκή διοργάνωση Bορράς - Nότος -1991  και στο Bαλκανικό Forum Mουσικής- 1998, με την σύνθεσή του "Eπωδός"). Το 2000 αντιπροσώπευσε  την Eλλάδα  στην EXPO του Aννοβέρου με  συνθέσεις του για μπαλέτο ενώ τo 2003 αντιπροσώπευσε την Ελλάδα στο 3ο Ευρωπαϊκό Φεστιβάλ Τζαζ (Τεχνόπολις Δήμου Αθηναίων).

Διετέλεσε επί σειρά ετών καλλιτεχνικός διευθυντής σε διάφορα μουσικά ιδρύματα (από το 1992 έως το 1996 ήταν Διευθυντής του Δημοτικού Ωδείου Καλαμάτας). Aπό το 1989  εκλέγεται  ως μέλος του Δ.Σ. (τώρα  Β' Αντιπρόεδρος- της Ένωσης Eλλήνων Mουσουργών). Από το 2002-2006 ήταν  μέλος του Δ.Σ. και Γενικός Γραμματέας της Eθνικής Λυρικής Σκηνής.  Από το 2000 έως το 2004 δίδαξε στα Tμήματα Μουσικής του Αριστοτελείου Παν/ μίου και του Παν/μιου Mακεδονίας στην Θεσσαλονίκη. Από το 2004 διδάσκει Μουσικό Θέατρο και Όπερα στο Τμήμα Θεατρικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Aθηνών, (αναπληρωτής καθηγητής).

Φιλοσοφία της Μουσικής: 28/3, 4/4, Μάρκος Τσέτσος, Αναπληρωτής Καθηγητής Τμήματος Μουσικών Σπουδών Πανεπιστημίου Αθηνών

Βιογραφικό Σημείωμα

Μάρκος Τσέτσος (γεν. 1968). Αναπληρωτής Καθηγητής Αισθητικής της Μουσικής στο Τμήμα Μουσικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Αθηνών. Μέλος της γραμματείας σύνταξης του περιοδικού Μουσικολογία και επιστημονικός συνεργάτης του φιλοσοφικού περιοδικού Αξιολογικά. Υπήρξε συνεργάτης της εγκυκλοπαίδειας Die Musik in Geschichte und Gegenwart (επιμ. L. Finscher), όπου υπογράφει, μεταξύ άλλων, το λήμμα για το Ν. Σκαλκώτα. Είναι συγγραφέας των βιβλίων: Βούληση και ήχος. Η μεταφυσική της μουσικής στη φιλοσοφία του Σοπενχάουερ (Εστία, 2004), Εθνικισμός και λαϊκισμός στη νεοελληνική μουσική (Ίδρυμα Σάκη Καράγιωργα, 2011), Βασικές μέθοδοι ενορχήστρωσης (Νικολαΐδης, 2006), Η μουσική στη νεότερη φιλοσοφία (υπό δημοσίευση). Έχει δημοσιεύσει πάνω από σαράντα κείμενα σε περιοδικά, συλλογικούς τόμους και τόμους πρακτικών συνεδριών, με θέματα σχετικά με τη φιλοσοφική αισθητική της μουσικής, τη γενική αισθητική και προβλήματα αισθητικής και ιδεολογίας της νεοελληνικής μουσικής, καθώς και τις πρώτες σχολιασμένες ελληνικές μεταφράσεις των κλασικών κειμένων του Hegel (Η αισθητική της μουσικής, Εστία, 2002), του E. Hanslick (Για το ωραίο στη μουσική, Εξάντας, 2003) και του Schopenhauer (Εστία, 2004). Την περίοδο αυτή η έρευνά του επικεντρώνεται σε ζητήματα αξιολογίας και φιλοσοφικής ανθρωπολογίας της μουσικής. Ως αρχιμουσικός, αριστούχος απόφοιτος του Κρατικού Κονσερβατορίου της Αγίας Πετρούπολης (Ρωσία), έχει συμπράξει με τις κυριότερες ορχήστρες της Αθήνας. Ως κιθαριστής, αριστούχος απόφοιτος του Εθνικού Ωδείου και μαθητής του Δ. Φάμπα, έχει βραβευτεί σε διεθνείς και πανελλήνιους διαγωνισμούς και ηχογραφήσει τέσσερις συνολικά δίσκους βινιλίου και ακτίνας.

Μουσική Εκτέλεση και Ερμηνεία: 25/4, 2/5, Νίκος Τσούχλος, Αναπληρωτής Καθηγητής Τμήματος Μουσικών Σπουδών Ιονίου Παν/μίου, Καλλιτεχνικός Διευθυντής Μ.Μ.Α.

Βιογραφικό Σημείωμα

Γεννήθηκε στην Αθήνα το 1961. Ξεκίνησε τις μουσικές σπουδές του στο Εθνικό Ωδείο με τη Χρυσή Παρθενιάδη Φλώρου (πιάνο). Ταυτόχρονα, μελέτησε ανώτερα θεωρητικά με τον Γιάννη Α. Παπαϊωάννου καθώς και στην École Normale de Musique του Παρισιού. Αργότερα αφιερώθηκε στη διεύθυνση ορχήστρας κοντά στον Αλέξανδρο Μυράτ, ενώ υπήρξε επίσης για τρία χρόνια μαθητής του Σέργκιου Τσελιμπιντάκε. Είναι πτυχιούχος της Νομικής Σχολής και διδάκτωρ μουσικολογίας του Τμήματος Μουσικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Αθηνών.

Ξεκίνησε την επαγγελματική του δραστηριότητα ως αρχιμουσικός το 1989, ιδρύοντας το Λυρικό Εργαστήρι του Ανοιχτού Θεάτρου, σε συνεργασία με τον σκηνοθέτη Γιώργο Μιχαηλίδη, στο πλαίσιο του οποίου διηύθυνε παραστάσεις σύγχρονου μουσικού θεάτρου. Ταυτόχρονα, υπήρξε επί διετία βοηθός του Μάνου Χατζιδάκι στην Ορχήστρα των Χρωμάτων. Έκτοτε συνεργάστηκε ως προσκεκλημένος μαέστρος με όλες τις ελληνικές ορχήστρες (ΚΟΑ, ΚΟΘ, Καμεράτα, ΕΛΣ, ΕΡΤ, Σολίστ της Πάτρας, Συμφωνική Ορχήστρα Δήμου Αθηναίων, Συμφωνική Ορχήστρα Βόλου κ.ά.) καθώς και με ορχήστρες και οργανισμούς του εξωτερικού (Γερμανία, Αυστρία, Γαλλία, Ιταλία, Τσεχία, Μεξικό).

Το ιδιαίτερο ενδιαφέρον του για τη σύγχρονη μουσική δημιουργία τεκμηριώνεται από πολυάριθμες εκτελέσεις έργων σύγχρονων ελλήνων συνθετών (Σισιλιάνος, Σκαλκώτας, Δραγατάκης, Κούκος, Αντωνίου, Τσοντάκης, Αδάμης, Μικρούτσικος, Τσαλαχούρης, Μαραγκόπουλος, Βρόντος είναι μερικοί απ’ αυτούς). Ταυτόχρονα, συνεχίζει να ασχολείται εντατικά με το σύγχρονο μουσικό θέατρο, δραστηριότητα που κορυφώνεται με την πρώτη ελληνική παρουσίαση της όπερας Λούλου του ΄Αλμπαν Μπεργκ, που διευθύνει τον Οκτώβριο του 2005 στο ΜΜΑ (Αίθουσα Αλεξάνδρα Τριάντη).

Από το 1991 ήταν Διευθυντής Καλλιτεχνικού Προγραμματισμού στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, μέχρι το 2010, οπότε ανέλαβε τη θέση του Καλλιτεχνικού Διευθυντή. Από το 1996 εκπροσωπεί το ΜΜΑ στο πλαίσιο της European Concert Hall Organization (ECHO), καθώς και του διεθνούς δικτύου Varese για την προώθηση της σύγχρονης μουσικής. Από το 2001 είναι επίσης μέλος της Γνωμοδοτικής Επιτροπής (Kurratorium) του Μουσικού Ιδρύματος Ernst von Siemens.

Έχει τιμηθεί από το γαλλικό κράτος με τη διάκριση «Chevalier de l’Ordre des Arts et des Lettres».

   
Εκτύπωση Επιστροφή στην αρχή